27-06-2006

The Oracle

Download Gratis game (75 mb)

Waar zijn vrienden voor? Dat is precies waarom je hebt besloten je vriend te helpen die over zijn nek in de moeilijkheden zit.
Maar je verwachtte dit nooit … Je vriend, Alex, wordt vermist. Een spoor van aantekeningen en aanwijzingen zijn achter gelaten die naar de mogelijke
verblijfplaats wijzen. Je onthult een artefact die zo krachtig is dat je wenste dat je die nooit gevonden had en je ontdekt een oude monniken orde die er een band mee hebben.

En de oplossing ligt in -- het Orakel.

Artefact

1 prehistorisch voorwerp dat door mensen is gemaakt
2 [med.] kunstmatig veroorzaakte misvorming
3 resultaat van een experiment dat niet voortkomt uit het onderzochte verschijnsel maar uit de onderzoeksopzet

Het Oracle is een eerste persoon perspectief, fotorealistisch avonturenspel. Volledig gefotografeerd  op plaatsen in Canada en Portugal.

Je rugzak inventaris open je links boven in het scherm of met de rechtermuis. Sluit de inventaris door de cursor buiten de inventaris te bewegen.

Rechtsboven is het spelmenu. In het menu kan je ook om hints vragen. Onderzoek alles wat je tegenkomt in het scherm.

Canada

Na de intro sta je buiten. Je start met een Zakmes en met een bossleutels in je inventaris - Huis en Autosleutels.

Ga vooruit (sidewalk), rechts de straat in, vooruit, straat over - rechtsachter naar het postkantoor

Zie een hond. Probeer het postkantoor in te gaan. Ga terug naar de straat van je huis (klik 3x onder in het scherm om terug te gaan).

Loop vooruit en rechts naar het hek. Open de poort, door op de grendel (latch) te klikken. Ga het park in.

Vindt in de sneeuw een Hondenspeelgoed. Zie de brievenbussen voor het park. Ga terug naar het postkantoor .

Gooi het hondenspeelgoed over de reling (ramp). Praat in het postkantoor met de postbeambte - hij geeft je een Reserve Sleutel van je brievenbus.

Ga terug naar de brievenbussen, bij het park. Bekijk je sleutels in je inventaris (rechtermuis klik op de sleutels -  brievenbus sleutel E7).

Zoek jouw brievenbus - 5de blok, eerste van rij 3. Open jouw brievenbus met de sleutel en pak de postkaart - Nazare, Portugal - Jorge.

Je pakt wat Geld en vliegt naar Portugal.

Portugal.

Alex is niet in zijn appartement? Bekijk op de vloer het kistje. Open het kistje en pak het blikje. Je zet het blikje op de kast en pakt het Houtenkistje.

Open de deksel van het blikje. Klik op de lichtstralen. Als je weer bij je positieven bent bekijk je de vloer en pak de Pil. Het Blikje is terug in je kist.

Verlaat het appartement, naar de straat, verder de straat door, op het kerkplein kan je links of rechts draaien. Draai linksom.

De straatverkoopster verstaat geen Engels. Kijk door de telescoop - gebruik geld in het slot van de telescoop.

Zie het strand, bergen en al het andere - draai de telescoop naar links en omhoog om er bergen te zien.

Terug op het plein, draai rechts door naar een groep toeristen.

Probeer ermee te praten. Draai verder naar rechts en praat met de persoon voor de souvenir winkel (gift shop).

Je kan ook, rechts het kapelletje bezoeken. Draai terug naar de straat van de kabelbaan (elevator) en de toeristen.

Ga rechts de drogisterij in (pharmacy). Praat met de drogist. Toon de pil aan haar - Haldol

Ga het kabelgebouw in en praat met de man in de kaarten verkoopcabine. Hij geeft je een Map - komt boven in het scherm.

Klik op de map en reis naar de Windmolen (Generator).

Kijk in het grind voor een voetafdruk. Ontdek een andere voetafdruk, voor in het bos - bos rechts van de windmolen. Je volgt dan de voetafdrukken.

Bekijk de voetafdruk in het zand. Zie rechts van het pad een hut. Ga rechtdoor naar het strand. Draai links, klik op de persoon die achter in het water staat.

Praat met de visser. Draai 2 x rechts en ga vooruit. Zie een markering - 183. Zie boven in de klif een metalenstaaf (klik er dus op).

Ga terug naar de hut en ga de hut in. Pak links het Boek van de grote kist en lees het in je inventaris.

Klik op het bureau (desk) en je vindt het dagboek van Alex. Lees die in je inventaris. Je hebt ook een Pot met Pillen van het bureau gepakt - lees het label.

Zie in een bak een touw en een lege waterzak en langs de bak een anker en zak met pijlen. In een hangende mand een rubberen stopper. Zie achter, op de plank, in een blik, kogels, een doekje en lantaarn. Pak het Touw, Anker en Pijl. Pak boven het bureau de Tube van de muur. Pak de Rubberen Stopper, uit het mandje.

Pak de 3 kogels uit het blikje, Doekje en klik op de lantaarn waaruit je dan een Aansteker pakt. Ga terug naar de klif. Open de kogels met je zakmes - Kruit (rechtermuis klik om het zakmes te openen). Combineer het kruit met de tube - Kanon.

Combineer het doekje met de rubberen stopper en combineer dit met het kanon. Combineer het touw met de pijl en combineer dit met het kanon.

Gebruik de aansteker op het kanon en je schiet het touw naar de metalenstaaf. Combineer het anker aan het touw. Klim dan via het touw, op de klif.

Pak de Metalen Kanonskogel. Plaats de kanonskogel in de vorm/gat (mold). Zie de metalenstaaf. Klim naar beneden.

Ga via je map naar je appartement in Nazare. Ga naar bed. Het onweert. Ga de volgende dag terug naar de klif.

Door het onweer is de kanonkogels gesmolten in de vorm - bliksemflits via de metalenpost.

Gebruik je zakmes op de vorm en je hebt een Ijzeren sleutel

Terug naar de telescoop in Nazare, kijk je nogmaals door de telescoop en zoek naar de bergen (mount) - plaatst komt op de map. Ga via de map naar Monte Sobras. Volg de bergtrap omhoog. Probeer bij de uitkijktoren verder omhoog te klimmen, naar de top van de berg. Een stem zegt dat je niet naar de top mag klimmen. Klim de trap op van de uitkijktoren en je hoort een gesprek tussen 2 bewakers via een walkietalkie.

Ga naar de kabelbaan in Nazare. Koop een Kaartje, stap de gondel in die naar het strand gaat. Draai je om in de gondel/tram. Pak de Walkietalkie, links van het bedieningspaneel (two-way radio). Ga terug naar de uitkijktoren. Draai bij de uitkijktoren naar links - is een goede plek om je walkietalkie te gebruiken. Pak je walkietalkie uit je inventaris - rechtermuis klik op de walkietalkie. Zet de walkietalkie aan via de zwarte knop. Draai aan de 2 bovenste knoppen om de goede kanaalfrequentie te vinden. Klik aan de zijkant op de knop om met de bewaker te praten. Is het niet de goede frequentie zoek je een andere frequentie tot je verstaanbaar bent en contact hebt met de bewaker in de uitkijktoren - CH.69. Zeg: Tower Gamma en praat met de bewaker tot hij de uitkijktoren even verlaat om iets te inspecteren. Ga dan de uitkijktoren in. Gebruik de pil in de koffiekop en pak de Scepter. Verlaat de uitkijktoren. Als de bewaker slaapt ga je naar de bergtop. Gebruik de scepter op de stad, Nazare en je plaatst het op de grond. Klik in het midden en je ontdekt een vuurtoren.

Klim naar beneden en ga via de map naar de vuurtoren.

De voordeur van de vuurtoren is gesloten. Ga rechts naar de barrière. Verwijder het hout en volg het pad naar beneden.

Ga via de metalentrap, verder naar de beneden en zie een grot in de klif.

Zoek in de donkere grot naar een gat in een metalen object. Gebruik de ijzeren sleutel in het gat en je opent een geheime deur.

Klim via de ladder naar boven. Klik op het dode lichaam. Het is Alex. Lees de brief. Onderzoek alles.

Zie in de pilaar gaten - je moet 3 stenen op het pilaar leggen en een blikje.

Open je houtenkistje in je inventaris, pak het blikje eruit en plaats het blikje op de pilaar.

Open de deksel van de blikje en 3 lichtstralen activeren 3 portals.

Eerste portal gaat naar een klooster. Ga vooruit naar het altaar. Draai links en bekijk de tombe.

Draai terug en draai naar rechts. Ga, rechts naar het kapelaltaar Bekijk het tafereel (tableau).

Zie op het tafereel een panfluit. Ga 2x terug en ga, links de gang door. Volg de gang naar een kapel.

Pak de kaarsendover, rechts van de kandelaar (snuffer). Ga een stap terug en ga rechts naar het andere kapel.

Gebruik de kaarsendover op de 2 bellen en luister goed naar de beltonen.

Ga terug naar de panfluit en klik op de 2 noten die dezelfde tonen als de bel hebben -  2  en 5.

Zoem uit, en pak onder het altaar, uit het geopende geheime vakje de Rode Steen.

Ga via de portal, terug naar de Union kamer.  Plaats de rode steen op het pilaar.

Doe weer, de truc met het blikje en stap in het tweede portal.

Tuin.

Volg het pad naar een machine. Onderzoek de machine -  heeft water nodig, je moet een emmer vinden.

Zoem uit (klik op het pad boven in het scherm.). Ga vooruit. Hier kan je rechtdoor en rechts.

Rechtdoor is een lens met symbolen. De lens draai je met de binnen en buiten ring.

Rechts op het pad is een andere machine.

Terug naar de Union kamer en ga via het derde portal naar het kasteel.

Kasteel.

Zie op de binnenplaats, rechts, in de eerste kamer 2 kunstwerken.

Bekijk ook alles in de tweede kamer - om het glas te breken waar het beeldje achter staat heb je een lange houten/metalen wapen voor nodig.

Ga op de binnenplaats links met de trap omhoog. Pak de Emmer. Ga verder omhoog. Zie in de boogopening een raam.

Ga rechts van de boogopening naar de folterkamer en achter naar de wapenkamer. Gebruik je zakmes op het slot van de glazenkast en je pakt een Knuppel. Gebruik de knuppel op de glazenkast met het beeldje en pak het Beeldje.

Leg het beeldje op de guillotine, in de folterkamer. Gebruik je zakmes op het guillotine touw. Pak het halve beeldje.

Bekijk het in je inventaris en je hebt de Zware Steen.

Terug in de Union kamer leg je de zwarte steen op het pilaar.

Ga terug naar de tuin (tweede portal).

Gebruik de emmer in het water bij de machine. Giet het water in de machine - je hebt speciaal water nodig voor de machine.

Ga naar de andere machine. Klik op de hendel  - op de drill. Er stroomt een beetje helder water in de bak. Klik op de hendel en gebruik dan snel de emmer op het schone water - je moet snel zijn. Giet dan het heldere water in de eerste machine.  Zie 2 symbolen in de ring waar het water in de trechter stroomt.

Zoem uit, een pas terug en ga dan links. Zie 2 posten met symbolen.

Zet de hendel op het symbool dat je in de machine ring hebt gezien - Linkerpost bovenste symbool en rechterpost middelste symbool (weet niet of dit per spel hetzelfde is). Ga naar de lens machine. Klik op de binnen en buiten ring tot er iets gebeurd.

Gebeurd er niets dan heb je de symbolen van de post niet goed staan. Pak de Blauwe steen.

Terug in de Union kamer leg je de blauwe steen op het pilaar. Zet ook het blikje op het pilaar en open de deksel. Pak na de scène het Orakel.

Gebruik het orakel op het dode lichaam van Alex en zie het einde.

© Dit document mag niet worden verspreid zonder uitdrukkelijke toestemming van de auteur en de inhoud mag in geen geval worden veranderd.