04-03-2013

Eleusis

De mysteriën van Eleusis is de naam voor een populaire mysteriecultus die te Eleusis werd gevierd. Eleusis ligt in Attika, niet ver van Athene.

De Mysteriën duiden op de vele geheimzinnige gebruiken bij de feesten ter ere van de godin Demeter, haar dochter Persephone en de god Dionysos.

Website + Demo

Hoofdstuk 1 - The Arrival

De reis wordt plotseling onderbroken door een aardverschuiving. Een grote rotssteen valt op de auto. Je stapt uit de auto om hulp te zoeken. Open de kofferbak. Neem de rugzak en je neemt er een zaklamp en dagboek uit. Zet de zaklamp aan (F). Ga voor de auto iets vooruit en draai naar links. Ga door de  struiken het bos door. Volg het lange bospad naar rechts en blijf rechts volgen tot je een boogdoorgang ziet. Ga door de boogdoorgang.

Oud dorp

Ga rechts, volg het pad en ga door het steegje. Je ziet op het dorpsplein een bloedvlek op de stoep en je hoort een schreeuw om hulp! Kijk naar de bloedvlek. Ga terug naar de boogdoorgang en ga rechtdoor. Hier kijkt een vrouw door het raam. Je praat met haar. Je moet een sleutel vinden - "In vino veritas" (de waarheid is in de wijn). De batterijen van de zaklamp zijn nu leeg en je ziet nu minder in donkere hoeken. Ga naar het dorpsplein met bloedvlek. Hier is een kerk. Bovenaan de trap is de kerkdeur. Rechts is de supermarkt. Ga links van de trap verder tot een ijzeren poort.
Hier begint de demo!

Open de poort. Ga om het huis, ga links en open de deur onder aan het trapje. Buk (Ctrl), ga de trap af en beneden naar de wijnkelder. Zie rechts een stroomgenerator. Het heeft geen brandstof. Verlaat de wijnkelder en ga achter, rechts de trap af. Draai onder aan het eerste trap gedeelte naar rechts en zie een waterkraan. Neem de korte tuinstang aan de waterkraan. Ga verder naar beneden. Aan het einde van de trap kijk je naar rechts en zie een oude Vespa scooter tegen de muur. Open de benzinetank - er ziet nog een beetje benzine in.

Ga het pad verder naar beneden, rechts aanhouden naar een rivier. Ga rechts langs de kant van de rivier tot je een jerrycan in de rivier ziet liggen.

Neem de lege jerrycan. Verder naar rechts is een waterval. Ga terug naar de plek waar je als eerste bij de rivier kwam. Ga daar rechts omhoog over de rotsstenen. Ga verder tot je bij een open plek komt met een bijl en boomstammen. Neem de bijl. Ga terug naar de Vespa scooter. Gebruik de tuinslang en dan de jerrycan op de benzinetank van de scooter en krijg een volle benzine jerrycan. Ga terug naar de wijnkelder in het dorp.

Gebruik de volle jerrycan op de stroomgenerator en je hebt licht in de wijnkelder. Gebruik de bijl op het lege wijnvat, om het open te slaan. Je vindt er een sleutel in. Je hoort dan een geluid. Je doet het licht uit en je ziet een figuur door het kelderraampje. Verlaat de wijnkelder. Je krijgt een klap op je hoofd en het wordt donker. Einde van de demo!

Hoofdstuk 2 - The Search

Begraafplaats

Je weet niet waar je bent. Je ziet een figuur graven. Je slaat de planken weg en je kruipt uit een doodskist. Zie een grafkuil. Neem de lantaarn (aan /uit met de 'L' toets). Ga achter naar het grote graf met kaars aan de rechterzijde. Schuif het windschermdeurtje onder het kruis open en neem het luciferdoosje. Sluit het windschermdeurtje. Kijk in de ruïne van het kapel en verlaat de begraafplaats. Volg het pad terug naar het dorp.

Dorp

Terug in het dorp ga je naar het huis bij de boogdoorgang met de vrouw die om hulp schreeuwde. Ga het huis binnen. Ze is er niet. Verlaat het huis. Ga iets terug en links de trap omhoog. Ga verder omhoog en vooruit tot je een wagenwiel op de grond ziet liggen. Hier ga je linksaf door het steegje. Volg dan het pad rechts/vooruit en ga naar het grote alleenstaande huis aan de linkerzijde.

Schuif de deurmat op de grond opzij en neem de sleutel. Gebruik deze sleutel op de voordeur en ga het huis binnen. Zie een radio op de tafel.

Ga de trap op (buk als je de trap oploopt 'Ctrl'). Open achter de middelste lade van het dressoir. Lees het boodschapbriefje in de lade en neem de sleutel van de supermarkt. Ga naar het dorpsplein en rechts naar de supermarkt met de blauwe deur 'general store'. Gebruik de supermarkt sleutel op de deur en ga naar binnen. Neem batterijen uit het rek achter de toonbank. De batterijen gaan automatisch in je zaklamp, zodat je die weer kan gebruiken (F). Kijk (buk) onder de toonbank, lees het briefje en neem de sleutel van de smederij.

Smederij
Ga terug naar het pad dat naar het alleenstaande huis met de deurmat gaat (steegje door bij het wagenwiel). Ga nu links. Volg het pad tot je bij een splitsing komt. Links gaat naar de oude begraafplaats en rechts naar de smederij. Ga rechts. Volg het pad tot een zijtak naar rechts. Ga rechts, volg het pad en rechts naar de smederij. Ga achter de smederij en zie een kapotte noodgenerator. Neem de schroevendraaier uit het kistje. Ga naar de voorkant en open de deur met de sleutel en ga naar binnen. Neem de hark. Zie een bankschroef op de werktafel. Ga terug naar het dorp en ga naar het alleenstaande huis waarvan je de sleutel onder de deurmat gevonden hebt.

Open de radio met de schroevendraaier en krijg een ​​magneet met draad. Ga terug in de richting van de smederij. Ga bij de zijtak nu niet rechts richting smederij maar links richting brug. Volg het pad naar een omgeving met hoge rotsen aan beide kanten. Op de achtergrond zie je een brug waarover een figuur loopt. Volg de figuur over de brug, maar je ziet hem niet meer. Ga iets verder en achter de boom naar rechts.

Ga verder tot je bij een klif komt. Ga links en loop voorzichtig een stukje over de klifrand verder. Val je kan je het spel voortzetten van de laatste opslagpunt. Ga verder en je ziet een touwladder. Trek de touwladder omlaag met de hark en klim naar de top.

Huis

Iets verder kom je bij een hek. Open het tuinhekje en ga naar het huis. Ga rechts naar het toilethokje. Open de toiletdeur met de schroevendraaier.

Schuif de toiletpotdeksel opzij. Gebruik de magneet in de toiletpot en je vist er een sleutel uit. Open de deur van het huis met deze sleutel en ga naar binnen. Klik op de lichtschakelaar naast de voordeur, om het licht aan te doen en doorzoek het huis. Neem de schop in de linkerhoek van de woonkamer. Open de aslade van de ovenkachel en je neemt de as. Open de kist naast het bed en lees het boek in de kist. Verlaat het huis. Ga door het tuinhek en ga rechts naar de boomstam. Duw de boomstam naar beneden en je kan over de boomstam naar beneden lopen, want de touwladder is kapot. Ga terug over de brug, loop naar de splitsing en ga naar de begraafplaats.

Vlak voor de begraafplaats ingang ga je naar links. Loop de hoek om en verder naar achteren. Zie achter de tweede grote boom een zandhoopje.

Gebruik de schop op het zandhoopje. Je graaft een dood lichaam op. Onderzoek het lijk en je vindt een roestige sleutel. Ga terug naar het dorp en aan de ander kant er weer uit (pad langs het dorp gewoon rechtdoor). Ga door het bos tot je een grote boom met een roestig hek aan de linkerzijde ziet. Ga rechts richting villa, volg het pad (rechts aanhouden) tot een ijzeren poort. Open de poort met de roestige sleutel en ga naar de binnenplaats.

Villa

Ga links van de oranje villa naar het schuurtje. Open de deur met de schroevendraaier en ga naar binnen. Neem de ​​tang. Verlaat de schuur. De voordeur van de villa is gesloten. Ga rechts van de villa en zie hier een fiets tegen de villa. Gebruik de tang op de fiets om 2 spaken te nemen. Iets verder naar achteren zie je een bloempot. Neem wat pepermuntbladeren. Loop verder naar achteren en zie aan de achterzijde van het schuurtje enkele vaten. Spring (spatiebalk) op de vaten om op het dak te klimmen. Ben je op het dak van het schuurtje, duw je een plank naar de richel van de villa. Ga over de plank en klim door het open raam in de badkamer van de villa.

Verlaat de badkamer. Ga naar de tegenovergelegen slaapkamer. Open de lade van het nachtkastje en neem het blikje met aanstekerbenzine. Verlaat de slaapkamer en ga de trap af. Neem in de woonkamer de stamper uit de vijzel op de schoorsteenmantel. Een windvlaag opent het raam. De rechtse deur is vergrendeld. Ga door de keukendeur aan de linkerzijde. Neem in de keuken de lege fles. Verlaat de keuken. Ga naar de voordeur in de hal en verlaat de villa. Ga naar de smederij.

Gebruik de spaken in de bankschroef. Gebruik dan de tang op de spaken in de bankschroef en krijg een slotenopener (lockpick). Ga op de terugweg door het dorp en vul de fles met water uit de fonteinkraantjes. Ga naar de villa. Gebruik de slotenopener op de gesloten deur in de woonkamer en ga naar de studiekamer. Lees het boek op het bureau en neem de landkaart. Open alle bureaulades. In de linkse lade neem je de tempelsleutel en lees de brief in de middelste lade. Lees het groene boek in de linkse boekenkast en het roodoranje boek in de rechtse boekenkast. Verlaat de villa.

We gaan opzoek naar de tempel. Ga naar de smederij. Ga dan op het pad voor de smederij niet rechts naar de smederij maar links naar een ijzeren hek. Open het hek met de tempelsleutel. Ga de stenen trap op, volg boven het pad en hellingtrap op naar de tempel.

Tempel
Zie een kleine zuil voor de tempelingang. Draai je om, ga terug naar de hellingtrap en zie in het midden van de trap rechts een klein gebouwtje.

Ga daar naar toe. Neem wat graankorrels uit de zak. Ga terug naar de villa.

Villa

Ga naar de keuken. Leg de graankorrels in de kom en stamp ze fijn met de stamper. Voeg dan de as, het water en de pepermuntbladeren toe.

Je drinkt het mint drankje. Het wordt mistig.

Openluchttheater

Loop naar het openluchttheater (Andere kant van het dorp. Bij de splitsing in het bos waar je richting de brug gaat ga je nu links). Loop de trap op en boven zie je een geestgestalte iets verstoppen. Zoek naar dat plekje in het openluchttheater. Duw de steen weg en neem de schaalcilinder.

Tempel

Ga naar de tempel. Zet de schaalcilinder op de kleine zuil. Giet de benzine uit het blikje erin en steek het aan met je lucifers. Ga de tempel binnen. Zie een kleine offerkistje met een decoratiesymbool op de deksel. Neem achter het kistje een vijfpuntige ster/pentagram. Open je landkaart (M) en de pentagram is automatisch op de landkaart. Klik op de pentagram en ga naar de plekken die aangegeven worden. Ga naar het openluchttheater.

Ga boven de stenen zitplaatsen naar de boom in het midden. Graaf met de schop op het zandhoopje en neem het eerste stenen scherfstukje met markering. Kijk op de landkaart en zoek naar het volgende punt.

Ga naar de brug. Ga over de brug en ga over de klifrand naar de touwladder/boomstam. Ga over de boomstam omhoog en ga naar het huis. Ga het huis voorbij aan de linkerzijde. Ga naar de tweede boom met daar achter een hoop rotsbrokjes. Zie rechts andere rotsbrokjes en ga tussen deze twee rotsbrokjes naar achteren naar de rotswand. Graaf met de schop in het zandhoopje en neem het tweede scherfstukje.

Ga naar het dorp en aan de andere kant door de boogpoort in het bos. Na een tijdje kom je in een bocht naar links met aan beide kanten twee verschillende bomen. Draai hier naar links en ga naar de rotswand. Gebruik de schop in het zandhoopje en neem het derde scherfstukje.

Ga naar de rivier (pad naar beneden bij de scooter) en rechts naar de waterval. Bij de waterval ga je rechts naar de grote boom. Hier zie je een grote rotssteen. Ga achter verder en bij de rotswand is een zandhoopje. Gebruik de schop in het zandhoopje en neem het vierde scherfstukje.

Ga naar de villa. Ga niet door de poort maar links langs de muur. Ga om de hoek en naar de achterkant van de villa. Ga naar de grote rotssteen.

Gebruik de schop in het zandhoopje en neem het vijfde scherfstukje. Ga naar de tempel.

Tempel

Plaats de 5 scherfstukjes op het offerkistje en druk op de decoratiesymbool. Het kistje opent en neem de vreemde metalen staaf. Verlaat de tempel. Bij de deur wordt een monnik neergeslagen. Doorzoek de monnik en krijg een grote sleutel. Ga terug naar het dorp.

Dorp - kerk

Ga naar het dorpsplein. Ga de trap op naar de kerkdeur. Open de kerkdeur met de sleutel en ga naar binnen. Ga achter naar het altaar.
Schuif het altaar opzij. Zie een luik in de vloer. Gebruik de schroevendraaier op het luik en ga beneden naar de onderwereld.

Hoofdstuk 3 - The Awakening

Catacomben
Ga in de catacomben vooruit. Kijk rechts en links in de kamers. Open elke sarcofaag en kijk erin. Op het einde van de grottunnel bij de dichtgemetselde muur vind je in de sarcofaag een houten stok. Ga naar de dichtgemetselde muur. Gebruik de houten stok op de muur om een gat te maken. Kruip door het gat en loop door de tunnel. Dan rolt er een rotssteen door de tunnel en je moet rennen. Ren (shift) naar buiten en spring (spatiebalk) over de valkuilen. Heb je dat goed gedaan ga je vooruit en ga dan de grot aan de linkerzijde in. Neem de mantel op de tafel en je trekt de mantel aan. Verlaat de grot, draai links en vooruit. Op het einde verschijnt er een non en luister wat ze zegt. Je hebt 2 mogelijkheden.

Einde 1

Werp de metalen staaf in de put. De catacomben stort ineen. Ren links naar de zuil.

De zuil stort neer. Spring op de zuil en kruip door het gat dat de zuil gemaakt heeft.

Ren naar buiten. Loop door het bos naar het licht.

Einde 2

Na de aftiteling kan je het andere einde spelen.